Accidente în lanţ pe A1 şi A2

Peste 100 de maşini au fost grav avariate, opt persoane au      fost rănite uşor şi două grav, ieri-dimineaţă, în urma accidentelor în lanţ produse din cauza poleiului pe cele două autostrăzi ale României.Cele mai multe autovehicule, peste 75, s-au ciocnit pe autostrada A1 pe sensul de mers Piteşti-Bucureşti. Pe acest tronson, nu fuseseră împrăştiate materiale antiderapante.Totul a început în jurul orei 4 dimineaţa, la kilometrul 14 al autostrăzii A1, aproape de intrarea în Bucureşti. Un tir a derapat, apoi mai multe maşini au intrat în acesta, pentru că n-au mai reuşit să frâneze în timp util.”Simţeam cum se duce maşina de sub mine şi m-am oprit în tir. Poliţia, care dă vina pe noi, că nu circulam cu viteză redusă, dar pe asfalt era oglindă, cei de la drumuri nu au dat cu nimic”, ne-a spus proprietarul unui Renault care venea dinspre Curtea de Argeş la Bucureşti.Printre zecile de maşini accidentate la kilometrul 14 se afla şi o cisternă. Ceilalţi şoferi ne-au spus că, în primă fază, au crezut că autocisterna va exploda. „Am văzut cisterna cum vine şi se opreşte într-o altă maşină. Am crezut că este sfârşitul. Mă şi gândeam că o să fim luaţi dintre bucăţi de fiare, ca la Mihăileşti”, a comentat un alt şofer implicat în carambolul de la kilometrul 14.

În această zonă, 45 de maşini au fost avariate. În acest timp, la kilometrul 52, pe acelaşi sens de mers, alte 54 de maşini se tamponaseră din cauza poleiului. Aici s-au înregistrat însă şi două accidente grave. Într-unul dintre acestea a fost implicată o ambulanţă care transporta un copil pentru dializă la un spital din Capitală.

În urma impactului cu o altă maşină, şoferul ambulanţei a fost rănit la cap, dar a rămas pentru a da declaraţii poliţiei. Copilul a fost transportat cu o altă Salvare la Bucureşti. În jurul prânzului, tot la kilometrul 52, un Logan care circula cu viteză foarte mare a intrat în plin într-o altă maşină. Unul dintre pasagerii Loganului a fost proiectat de pe banchetă direct prin parbriz. Omul este încă în viaţă, dar a rămas internat în spital cu multiple leziuni.

Loviţi în timp ce făceau poze

Alte aproximativ 27 de maşini s-au tamponat, ieri- dimineaţă, pe Autostrada Soarelui, din cauza poleiului şi a ceţii. În jurul orei 7.30, la kilometrul 30 al A2, cel puţin zece autovehicule s-au tamponat pe sensul Constanţa-Bucureşti. O maşină a derapat şi a intrat într-o alta, aflată pe banda de refugiu.

A urmat deraparea a două tiruri şi două microbuze, în care au mai intrat alte autoturisme. La kilometrul 25, pe sensul către Bucureşti, un tir s-a răsturnat în afara părţii carosabile, iar din cauza faptului că unele autovehicule au încetinit, pentru ca ocupanţii acestora să privească sau chiar să fotografieze incidentul, au fost lovite din spate de către alte maşini care se apropiau cu viteză. În acest loc, au fost avariate 11 autovehicule.

Cel mai grav dintre accidentele produse pe A2 a fost cel din jurul orei 14.00, la kilometrul 69, pe sensul Bucureşti-Constanţa, unde o autospecială Mercedes de transport marfă a intrat în plin într-o autoutilitară aparţinând regiei de drumuri. O persoană care încerca să repare glisiera din acel loc a fost rănită de dubiţă şi dusă la spital în stare gravă.

Explicaţia drumarilor

Şoferii implicaţi în accidentele de pe Bucureşti-Piteşti spun că drumul era „oglindă” din cauza poleiului. Cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au încercat să arunce materiale antiderapante abia după producerea accidentelor. Acest lucru a fost imposibil însă din cauza maşinilor lovite. Pe Autostrada Soarelui, aceeaşi poveste.

„Când ne-am dat jos, nu puteam să stăm în picioare. Nu am văzut niciun utilaj cu antiderapant. Prima maşină cu antiderapant a trecut la peste un sfert de oră de la accident”, a declarat unul dintre martori. Şi poliţiştii susţin că CNADNR a acţionat cu întârziere pe A2. „Domnii de la drumuri nu au acţionat cu antiderapant. Ei au spus că materialul antiderapant, acest nisip în combinaţie cu pământul, a îngheţat şi nu a mai putut fi administrat pe drum”, a spus Grigore Ioniţă de la Poliţia Autostrăzi.

De cealaltă parte, şeful Direcţiei de Întreţinere a Drumurilor din CNADNR, Florin Dascălu, susţine că, de fapt, s-a administrat antiderapant, dar acesta a îngheţat pe asfalt. „Atunci când plouă, pe fondul temperaturilor scăzute, picăturile de ploaie îngheaţă instantaneu, chiar dacă răspândeşti material antiderapant înainte”, a spus Dascălu. (Valeria Cupă).Sursa:”Adevarul”Cred ca articolul spune totul .Autoritatile iar au fost surprinse cu toate avertizarile meteo. De fapt nu prea mai avem de ce sa ne miram, autoritatile sunt mereu surprinse. Dar ce sa ii faci daca se construiesc autostrazi fara contracte de deszapezire de eliminarea poleiului nici nu se  pune problema. Post de radio infotrafic pentru autostrada asa cum este in oriec tara membra UE? Ooo deja vorbim de chestii mult prea tehnice pentru autoritatile noastre. Ce a spus Politia?Ca Politia de Autostrada de pe A1 si A2 are 8 echiaje in total din care doar doua dotate cu radar si deci nu ii pot tine sub control pe toti soferii care nu respecta recomandarile Politiei Rutiere pentru traficul in astfel de conditii meteo.Cei de la Administratia Autostrazilor spun ca nu au nici o vina ca ei au imprastiat material antiderapant dar conditiile meteo nu i-au lasat sa isi faca munca cum trebuie. Ce tie si cu natura asta domnule, si-a luat nasul la purtare si nu mai asculta de om!!!!!  

Lasă un comentariu